Monday, November 12, 2012

2 G

Assalamualaikum

Here!!!
Somethng make me happy..
2 G in my life..

could be my 2 G will not b mine,
but... 
i'm lucky to have my 2 G

Thanx ALLAH, for giving me 2 G..
Alhamdulillah, it full of happiness.. 
will not let it b just like that...
willing to do anything to 2 G..

hope all my wishes come true..
love 2 G

^^dadidu^^

Sunday, November 4, 2012

dum dam dum dam

Assalamualaikum..


dum dam dum dam... dam dum dam dum... guruh berdentum di langit... kilat sabung menyabung... hidup dikelilingi sofa empuk... terasa nk lena... haishh!!!

kalau la dekat rumah sekarang ney. dh lama selamat tido ney.... jom semangat bekerja.. bukan bekera okeyh!!


^^dadidu^^

it lost & it found!!

Assalamualaikum.

Sihat ka semua kawan2 cek..
dah lama noh cek tak sembang kencang kat cney..
bukan apa, cek buat2 bz sbb nk benti keja kn..

cek nk bgtau yang it lost & it found :)
alhamdulillah, 2 tahun menghilang..
akhirnya jumpa jugak..

terasa ingin mencari yang lama juga menyepi..
tapi.... keperluan kewangan tidak mencukupi...
tunggu dulu.........

MY HAPPY ENDING 


Saturday, October 6, 2012

mereka dan AKU

assalamualaikum..

nothing to say..
just a piece of picture.. 
to show my love with them..


si gumox dan si kuyus.. hakhakhak


our happy ending.. :)


thanx 4 everythng ckgu..

" marah seorang guru.marah2 sayang, bila dh berjaya bley je duduk semeja.." 

dia lah guru, dia lah rakan.. terima kasih untuk segalanya cikgu.. :)




become a strong women

Assalamualaikum..


Tiada yang lebih indah untuk diungkap andai yang menyayangi sentiasa di sisi.. tiada yang lebih indah andai yang dicintai sentiasa menemani... tiada yang lebih indah andai yang dirindui sentiasa di hati..

Saat diri ini di tinggalkan, seribu satu cerita baru yang terpaksa dilakarkan bagi menghilangkan segala memori indah yang pernah dilukiskan bersama... mengapa begitu mudah kasih sayang itu direntap..? mengapa begitu singkat rasa hati ini diambil..? andai aku "strong women" mungkin tiada yang perlu aku kesahkan... tapi aku tidak sekuat itu, aku masih memerlukan, masih mengharapkan ia kembali menjadi hak bagi menadi pelindung diri ini...

Ya Allah, aku redha andai dia engkau pinjamkan untuk aku belajar menjadi seorang insan yang lebih sempurna dan kuat.. tp Ya Allah, aku tidak kuat untuk hilang dia dari diri ini... sampai bila harus aku menangis... aku takut untuk menyayangi @ disayangi lagi... Ya Allah, ajar la aku bagi seorang insan yang kuat... yang mampu untuk menerima segalanya.. sesungguhnya aku x mampu lagi untuk menempuh semuanya... 

Air mata, jgn lah kau hilang kerana kesedihan lagi... aku igin hilang engkau kerana kejayaan & kebahagiaan..


^^dadidu^^

Thursday, September 27, 2012

jauh

Assalamualaikum..

jauh.. jauh.. jauh... dari ku..
saat engkau jauh.. 
tiada kata yang dapat ku ucap..
hanya linangan air mata menjadi peneman..

saat kau tak lagi disampingku..
hanya doa yang ku kirim..
menjadi pengubat rindu..
moga kita terus bersatu..

andai jarak menjadi pemisah..
akan ku jadikan bulan penghubung jiwa..
andai maut menjadi pemisah..
pasti bertemu di taman syurga..


moga kita diketemukan lagi nanti..
walaupun bukan masa sekarang..
satukan kita dengan lafaz akad nya.

saya tunggu kita kembali bersama..
cukup dengan linangan air mata yang mengalir
setiap saat mengingati awak..
xkn mngkin hilang ingatan ini..

saya tau, awak mengerti apa yang saya smpaikan..
moga jodoh kita berkekalan.
amin.. 

diam ku tak bermakna aku melupakanmu.. namun di hati ini terbuku untuk ku menyatakan sesuatu buatmu..


^^dadidu^^

Wednesday, September 26, 2012

VIVO bersama si retis.

Assalamualaikum...

mari berjalan ke sutera mall...


taar!!!!!!!! sutera mall time.. ney penangan yang cek dpt lepas p hantar PSM 2 la... berjalan bersama cik retis yang x berapa nak retis sgt 2 la.. hahha.. berkepit la cek dgn dya kehulu ke hilir... ikut bontot dya.. padahal.. 2 2 mmg kaki jalan... sutera mall ney dkt ja pon dgn utm.. tp cek jarang sgt la nak p.. sbb apa.. sbb yang ramai hanya lah kaum cha ya nun alif  ja.. yang alif sin lam alif mim bleyh kra dgn jari ja... huhu..
p sana jalan2 cari spa yang x jmpa.. then apa lagi.. VIVO time!!


orait... vivo dari kamera tepon cek..


menu vivo bersama cik retis... opss... air da separuh gelas gara gara tunggu cik retis p toilet.


cik retis yang super duper x sbaq nk mkn... knon2 tamau tgk la mkanan kan.. cett!!


hoi cik retoiss!! da hbis pon kta mkn... xyah la nk beria sgt posing dgn mangkuk kosong 2.. adoii...


begini la kisah aku dgn cik retis... gambar cek xda.. lalala


sampai jumpa lagi..
^^dadidu^^


PSM masak A

Assalamualaikum

hola..hola... lamanya kta x bersuakan.. sihat ka semuanya?? cek ney, dh terlebih sehat agaknya.. dh mcm belon angin panas ja.. kuang3... menunjukkan bahawasanya cek ney sebesar besar umat... :)

hari ni cek nk ajaq hampa semua masak.. pasti mengambil masa yang agak lama jugak la... pastikan hampa semua ada masa yang ckup untuk pastikan masakan ini bernama PSM masak A. hamek kau!! besar punya cek bagi resepi 2 kan.. hikhik.. mari cek mulakan dengan bahan-bahan asas.

bahan-bahan

seorang penasihat
segunung idea
senyiru kesabaran 
(nyiru 2 apa? mcm ney la, kecik tapak tgn, nyiru kami tadahkan)
semangkung keikhlasan
secawan kasih sayang
setalam andaian
sesudu kebohongan
sekawah ilmu

lebih kurang.. itu la bahan-bahan asas yang perlu ada kepada hampa semua.. cek pasti, dgn bahan asas ini, kalu di campur pasti menjadi masak A.. usaha yakin doa tawakal, masakan ini pasti jadi lebih sedap secara luar biasa. 

pelbagai cabaran, rintangan, dugaan, magic, kejutan sepanjang hampa semua memasak ney.  percaya la ckap cek.. pasti x menyesal punya la.. huhu.. tp sabar itu kena bnyk.. redha dan pasrah...  insyallah, apabila hampa semua lepas ja gaul bahan-bahan ini, hanya tunggu untuk masak, akan ada 1001 kepuasan yang x pernah hampa rasa dekat tempat len... 
sudah2.. kalu tulis banyk-banyak pon xda yang nk baca pon.. meh tgk gambaran serba sedikit proses masakan yang telah cek lakukan bermuala awal januari hingga jun 2012. 


haa... ney antara bahan-bahan yang cek tgh adun la kn.. fuh... smpai katil cek jadi meja.. tilam cek jadi kerusi tau... bgun tdo trus smbang menaip.. sini jugak la cek layan movie dgn hebatnya... yeah!!!


yang ney kejelasan untuk hampa tgk apa bhan-bahan yang cek tgh adun sebati.. hanya menunggu ia masak ja lagi... huh~~ step seterusnya..


yang ney dh separuh masak tau.. kra tgh sesedap rasa la ney... sikit ja lagi dh nk masak... 


tara... ini dh 3/4 masak tau... siyes cakap, masa thap ney kepuasan memasak tu dah ada tau... tunggu nk masuk oven je lagi ney... dh msuk oven nanti.. SELAMAT... lpas ney, cek tunjukkan yang dah keluar oven.. yeahhh!!!!!!



here we go!! PSM MASAK A yang masih fresh baru keluar oven..SUBHANALLAH.. sedap nya hati.. tenangnya jiwa bila tau masakan cek telah siap & selamat di delivery kepada pihak-pihak berwajib... moga, korang2 pon epy la yer mencuba masakan ney.. mulakan dengan usaha berdoa dan tawakal di tengahnya.. ucapkan alhamdulillah di akhirnya. :)

sampai jumpa lagi..
^^dadidu^^


Monday, July 2, 2012

kecewa

Assalam

salam petang semua.. 

hari ni cek lepak2 ja lepas dah hantar segala tanggungjawab besar cek utk tahun akhir bergelar pelajar. proses jilid.. wah3... dh bleyh digelar graduan berjaya la mcm ney kn.. dapat jilid psm kn..

tp, malam cek hntr jilid 2.. adoi.. dpt fon call dr someone yg menabur janji dgn cek.. sedeyh kot.. jnji yg diberi lain, lain pulak yang diberikan.. hampa tau benda ney kta boleh kata apa... hampeh gila!! mmg cek marah sampai teriak la...

then, trus call mak.. tp malangnya mak tgh ckp tepon... jd, kena tnggu mak hbis ckap tepon dlu.. x lma lpas 2, mak call cek smula.. ayat mula2 cek "mak dh tau?" tepat sekai tekaan cek. mak mmg dh tau semuanya... cek lpas kn segala rsa hati.. menangis n trus menangis smbil berjalan2 dgn kwn dlm Sutera Mall... sedeyhnya... cek bkn patung la..

tp, mak tetap mak.. penenang hati seorang anak.. setiap kata2 juga nasihat yg diberikan mampu untuk membuatkan diri ini tenang dan bahagia.. terima kasih mak.. mngkin betol, pengorbanan yang kak cik berikan belum cukup. kak cik cuba jadi lebih kuat & penyabar. 

susah kalu cek nk ceritakan semua dekat sini.. biar la ad yang cek simpan di hati... semoga insan tersebut tau akan kesalahannya.. bukan semua orang senang.. dan orang senang tidak punya hak untuk memperlekehkan org susah...

dah la.. nanti lagi panjang cek karang.. lagi banyak air mata cek mengalir kn... moga org 2 bahagia la kan..

^^dadidu^^

Thursday, June 28, 2012

penat!

Assalam...

penat.. penat.. penat..
aku dh penat sgt2...

baki masa yg ada tidak sampai 1 minggu..
aku nk hbis blajar degree dh..
tp, sekarang... aku PENAT

bila nk hbis edit PSM ney weh...
xreti nk stop ka wat keja PSM ney..

yang perlu sekarang.. hanya kesabaran yang tinggi dalam diri,,
semoga segalanya dipermudahkan..

amin...
ckup2... nk smbng menulis..

^^dadidu^^

Saturday, June 9, 2012

ENGKAU SIAPA ??

ASSALAMUALAIKUM

7.6.12 mnjadi tarikh ngeri. baru aku tau.. kenapa semua ini engkau rhsiakan? engkau igt hidup kta mcm cita Nora Elena ka?? haiishhh... engkau memang cari marah aku je kn.. mmg aku x tau ape yg ko wt blakang aku. tp ckup la rsa yang allah bg dekat aku. aku dpt rsa weh.. hang phm x? AKU DAPAT RASA LA! 

kepercayaan yang aku bina.. hancur berkecai hanya sesaat. apa semua 2? sia2 je ape yg aku korbankan selama ney.. masa buat ko x pk kn?! bila semua aku dh tau.. baru ko nk tny ak apa jd kn? WHAT FOR?? aku tanya ko ney.. jwb la weh.. dh buat pandai.. ngaku  x pndai pulak..

sesungguhnya, aku sndri x tau dari mana ALLAH bagi aku kekuatan utk hadapi semua ney... dari mana ALLAH bagi aku keyakinan untuk aku buat semua ney.. mngkin btoi mcm kwn aku ckap.. "ALLAH jauhkan che wan dgn org yg che wan sayang mungkin sbb ALLAH nk che wan dkt dgn ALLAH". betoi la 2.. tp aku yg x sedar ALLAH sedang berbicara dgn aku dari hati ke hati..


woi!! skang ney paragraph khas aku bg kau.. KO sapa haa?? knapa baru skang ENGKAU muncul dalam hidup dia? ko wujud dalam hidup kami haa?? aku cuma nk tau sapa engkau ja?? woii!! engkau x reti nk jawab ka weh?? aku mungkin x patut nk salahkan ko seorang je kan.. kalu bertepuk sebelah tangan manakan bunyi.. ni sebab dh dua2 dok bertepuk tgn la sedap sgt bunyi kn.. alunan muzik pon mcm layan je kan.. pui. pui. pui. haa.. rsa kn la pui2 aku 2.. HAHAHAHA.. aku bg engkau tempoh hanya singkat.. sebelum aku tamatkan belajar aku ney. kau tolong xplain dgn aku sapa engkau sebenarnya..? wah3.. seronok naik moto bersama? sonok dapat belanja mkn.. AMBOI!!!!!!! 

haa.. amek la engkau amboii besar aku bagi kn.. sudah la weh.. aku x ska nk maki hamun org bgai ney kn.. kang kalu aku maki ko pon.. aku apa dpt?? dpt sakit hati + dosa berganda2 ad la.. aku tgk lagi ko msj2 blakang aku.. aku bagi ko kaki je lpas ney.. haaa.. lagi bnyk kaki.. mngkin lagi cepat ko bleyh jln kn.. kn bgus mcm 2... xpe.. ko jgn smpai aku bertindak la bingai!!. jgn ingt aku diam, aku xtau pape.. aku nk idup, pndai2 la aku cri mklumat sial!


^^dadidu^^

cukup

assalamualaikum

cukup la.. 

JANGAN CARI AKU LAGI!

^^dadidu^^

Friday, June 8, 2012

Selamat Hari Lahir Abah

assalamualaikum semua..
hari ney nak ucapkan HAPPY BIRTHDAY ABAH..

tanggal 8 JUN 1952 
lahirnya seorang putera yang dinantikan..
gembiranya hati 2 insan tua
wan ali + zainab
alhamdulillah, anak itu sempurna..

dibesarkan anak itu dgn penuh kasih sayang..
dibelai, ditatang.. dimanja..
sehingga anak itu menjadi dewasa..
kini dya sudah mmpu untuk menjadi seorang ABAH..

kini, dya seorang ABAH kepada 4 anak perempuan 2 anak lelaki..
alhamdulillah.. mereka hidup bahagia.
tanpa masalah yang menimpa..
tp, langit x semestinya cerah..
laut mana x dilanda ombak..

setelah hampir 25 tahun mendirikan rumah tangga..
ikatan itu terpisah juga...
sedeyhnya rasa hati..
tp, mngkin setakat itu je takdir mereka bersama..
ketentuan illahi.. tiada yang dapat sangka..
apa yang akan terjadi..

tp xpa abah.. 
kak cik xpenah sesali dgn apa yang terjadi dengan keluarga kita..
kak cik terima sebagai ujian & dugaan hidup..
sebagai warna kehidupan kta..
semoga kita tabah & terima dgn ketentuanNYA..

abah, hari ni besday abah kan..
kalu dulu setiap tahun mesti akan ad hadiah buat abah..
biarpun hanya barang yang kecil & murah harganya..
abah sentiasa menghargainya..
x pernah sekali pon abah membuangnya.. 

tp abah, kini semuanya hanya kenangan..
semua menjadi kisah hidup kak cik yang dulu..
sekarang, setiap kali tiba JUN..
kak cik menantikan 8 JUN
menanti untuk mengucapkan ucapan indah buat abah..


abah, sungguh kak cik sangat rindukan abah..
abah, tidak kah abah rindukan kami adk beradik??
abah dh x syg kn kami ka??
abah dh x igt saat2 kta bersma2, gembira dulu ka abah?
abah, kak cik rindukan kasih sayang..
rindukan pelukan abah..
rindukan nasihat abah..
rindukan didikan abah.. 
rindukan semua kenangan kita..
tp, apa kan daya abah.. 
kita berpisah di dunia.. 

abah..
Selamat Hari Lahir..
semoga dipanjangkan umur.
dimurahkan rezeki.. doa kak cik sentiasa dgn abah..
abah, kak cik harap..
moga suatu hari nanti.. kak cik dapat jumpa abah seperti biasa.
kak rindukan abah..
terima kasih abah kerana telah membesarkan kak cik..
telah mendidik kak cik hingga jadi insan berguna..

abah,
kini kak cik sudah ada diploma..
kak cik dh berjaya ke menara gading..
kalu abah ada mesti abah bangga kan..
kak cik konvo diploma dgn 1st class dip abah..
ini untuk abah..


ini yang mampu kak cik kongsikan untuk abah..
tiada yg lbh istimewa daripada kejayaan kak cik abah..
insyallah, thn ney kak cik konvo degree abah..
abah doakan kejayaan kak cik yer..
moga kak cik berjaya.. 

ABAH, KAMI RINDUKAN ABAH..
BIARPUN KAK CIK SELALU MENANGIS RINDUKAN ABAH
KAK CIK TAU YANG ABAH XLUPAKAN KAMI KAN..

ABAH, SELAMANYA KAK CIK SAYANGKAN ABAH..
MOGA KITA BERTEMU LAGI ABAH. 

^^dadidu^^

Wednesday, June 6, 2012

.muda.

hello. assalamualaikum.. 

Tadi cek mintak kawan sekolah lama cek lukis potrait..
jom tengok apa jadi.. 

yeay!!! hampa hebat mas..
kami rasa muda dgn gmbaq ney.. 
tq kawan :)

^^dadidu^^

Kenangan Bersama Mereka

hai hai...
second post utk malam ney..
tgh2 cek dok layan saki baki gambo yang ada dlm lptop ney kn..
cek terperasan 1 folder ney..
KAMI CDA..
aaargggghhhhhh....
rindunya dgn kawan-kawan cerana...

kisah bermula apabila kami kena cari tempat pektikal..
cari pny cari..
pilih pny pilih..
hantar surat punya hantar..
rupanya, 
jodoh aku dgn ana dkt..
Cerana Design Associates Sdn Bhd. Shah Alam..
Finally, we are there..

starting our day wif a good day..
masuk je, trus kna jmput dgn akk ney...
jom tgk, sapa akk ney...
teng teng..

 yeah.. kak azwa...
garang woo akk ney..
tp steady... baik gila kot..
slalu je kna buli dgn kawan2 cerana lain..
sian dya tau.. heheh
thanx kak azwa, banyak tlg kami sepanjang dkt sana.. :)


lpas 2, trus je abg sorg ney suh kami lipat plan..
bnyk weh plan 2.. banyk2..
wa ckap lu bnyk kot...
tp abg ney gila happening kelako..
baik.. & super duper power GIS, MAP info, SKETCHUP dll..
jom tgk abg daus!!..
dh jadi ayah org pon.. hehehe


lpas 2, knal la abg ney plak.. abg reza..
abg ney mula2, mak aihh.. punya la kerek dya kn.. lama2 dh knal baru tau..
abg ney super duper power speaking kot... hebat tahap ssh nk ckap la.. pndai plak 2... 
pendek kata, depa ney semua happening la.. njoy kot knal depa..
dan paling penting, baik sgt2 depa semua ney tau... 

ney la depa... dari kiri: abg daus, abg reza & kak azwa :)


ad sorg lagi sebenarnya, abg mie.. 
ney pon power, tp xda gmbr la..
ok2, jom tgk kawan2 cerana cek yg len plak..




ney abg bad dgn din..
syok kawan gn depa,..
mula2 ja mcm diam ja abg bad ney..
skali knal baru tau weh.. hehehe..
din ney comel2 kot, mcm adk la..
dr uitm... adik ana ney...


pnat la nk mnulis.. 
last skali abg syed (cerana landskap)
sorg2 staf landscape yg aku rapat smpai skang..
sbb dya ney bnyk ckp n ska menegur..
so, dpt la knal dya..
skang dya dh jd pegawai nun di kampunganya..
TERENGGANU DARUL IMAN...
welcome back abg.. hehe..
ney abg syed :)



owh.. sapa lagi yang cek nk cita pasai cerana ney..
cek cita pasai org2 yg rapat gn cek ja..
yg kenangan x best semua xmo la cita kn..
ok2.. tgk la gmbr akhir cek kat cna..
rindunya nk balik cerana..
seronok + happening keja sana walopon..
boss x bape nk happening sgt kn.. 
lalalala


sebelum kami penat mengayuh
bila kami penat.. ana paling teruk.. (tgk abg bad.. ehhe)
kami semua penat... paling penat abg bad.. tgk muka dia..hehehe
yang penting.. cek STEADY.. (tq din gmbr yg cntik + laju ney)
ini lah kenangan terindah yang tercoret di sana..
banyak lagi kalu nk cita ney..
tp, tunggu next mood la.. 
cek nk tido dh.. 
assalam


^^dadidu^^

ikan itu jiwa

assalamualaikum..

mulanya cerita ikan.. 
huhu..
sedeyhnya rasa hati sekarang..
kalau la cek dkt rumah skrg ney..
mest cek dh:-

1. dapat cakap dgn ikan..
2. mandi lama-lama sebab x takot hantu
3. bukak peti ais banyak kali.
3. tengok2 resepi yg cek nk try masak
4. sembang2 dgn mak
5. panggil nama mak bnyk kali..
6. masuk blik nyanyi kuat2
7. amek baju, pegi basuh (wasing mesin sudah)
8. sembang dgn adk.
9. layan game dgn adik 
10. tgk album gmbr lama2.

ok2.. bnda yg nk highlight kt cney cuma no 1 je.. 
heheheh... sebab apa..??

hampa mest xtau kn mcm mana perasaan dgn ikan?
ikan ney makhluk tuhan yg sgt menenangkan..
walopon ikan hidup dlm alam lain.
tp, ikan sgt memahami..
cek dh selalu bela ikan.
dgn ikan jgak la mcm2 cek kongsi..
cerita itu ini..
ikan mmg phm.. 
dia akan berenang2 dpn kta tau...

masa 2, cerita la mcm2 dgn dya..
dya mmg phm kta..
sbb ikan punya jiwa.. jiwa dgn manusia..
sbb 2 la, kalu ad masalah,
cek akan bercerita dgn ikan..
ikan x pnh kecewakan cek..
sygnya la dgn ikan..

masa kecik mak beli akuarium sbb mak tau
cek mmg suka ikan..
tp skang, cek bnyk tanggungjawab len..
jadi terpaksa la kuburkan hajat utk bela ikan buat sementara..
xpa2... tunggu cek dok umah sndri okeyh..

IKAN ITU JIWA..
JIWA BERSAMA MANUSIA. 

^^dadidu^^

dah HANG pasai apa nk EMO??

ASSALAMUALAIKUM...

OK, meh cek nk cita kt hampa semua..
arini tarikh (6 JUN 2012)  keramat buat kami 4SBW
main XPLORACE lagi cek habaq hg..
kena submit final draf PSM (Projek Sarjana Muda)

Perhh... dya punya penangan 2 kn.. 
bkn lawak-lawak lagi dh..
mmg serius weh...

dh la bersengkang mata,
night mare bagai..
makan tdo teman cinta hati..
semuanya PSM.. fuhh~~~
gile ohsem la kn...

so, sbmission start 9-12am arini..
bekejar semua bdk2 klas cek men aci ligan dgn masa..
belum smpai fakulti lagi.
dh berbagai cerita aku dengar..
antanya :-

1. abstract BM BI asingkan.
2. Abstract, poto copy satu set utk asingkan
3. kena sergah walopon kesalah kecik
4. DYA 2, ckap BODOH dekat anak didik (patut ka?)
5. pakai xproper kena hambush wa cakap lu
6. masuk b4 dya sebut next.. ' awak xda adab ke?' -,-
7. wish good morning & salam x disambut :(
8. termasukkan dpn cover plastik "xda otak ke nak pk?'

ckup la2, sedeyh plak cek kalu nk tulis banyk2..
kenapa la dya boleh bersikap mcm 2??
bak kata kawan cek...

"yang bersengkang mata org len, xtdo org len, berebut printing org len, menunggu kt kdai printing berjam2 org len, serabut otak org len, TAPI  kenapa la orang lain yang emo??"

sabaq ja la kami semua..
harini dya asik nk cari salah pelajar ja.. 
apa la dosa kami semua yg dya nk wt mcm 2..
wahai tuhan, tolong la..
engkau beri la perubahan..
kita semakin hari semakin tua..
xpenat ke nk emo2 mcm 2??
xskit jantung ke??
patut la muka asik masam je...
sebab kita yg mencorakkan muka kita mcm 2... 

Buat si DYA yang tersebut,

Tolong la yer, berubah la dari sikap mcm 2.. x manis la.. bukan org suka,
 tp orang menyampah sangat.. dalam hidup, kita mencari KEHORMATAN orang 
 terhadap diri kita, BUKAN kita mencari KETAKUTAN orang kepada diri kita..  
 kerana kita bukaanya TUHAN untuk ditakuti.. cek jgak punya seorang mak yang 
 tua, tapi mak cek tidak begitu... tolong la bersikap seperti seorang ibu yang 
penyayang yang disayangi & dihormati. 

ok la, malas dh cek nk luah rasa hati lagi..
ketidakpuasaan kepada insan ini..
sedeyhnya tgk sikap yang begitu..
semoga kita sama2 muhasabah diri..
dan dijaga daripada bersikap seperti demikian..
ok2, cek nk mkn nasi lomak ney..
sampai jumpa lagi..

^^dadidu^^

Friday, June 1, 2012

Kerjaya

alhamdulillah..
segala puji bagi ALLAH sekian alam..
finally, receive a good news from my sis..
MULA KEJA DI SHAH ALAM..
WEHOO!!!

buat staf2 evergreen..
tnggui saya daftar diri okeyh.. :)
lpas ney, xdpt la nak noty2..
because i'm serius when doing job..

xsabar jugak nk bagi mak rasa gaji pertama.
sayang mak..

^^dadidu^^

Wednesday, May 30, 2012

Kota Singa Pura Pura

assalamualaikum..
semoga setiap post cek dimulai dengan salam.
sehat ka semua..
kali ney, kita tgk cerita singa pura pura

agaknya dh lama pon trip ney..
dh nk basi pun..
kisah kami sekelas p kota singa..
syoq cek habaq hang...

sebenarnya sapa yang ajak kami sekelas p cna..
haa, ney la lect cek yg nk bawak kami p sna 2.. 

yang berdiri sebelah cek 2 la..
Prof. Dr Ho Chin Siong..
orang hebat dr ney..
sapa x knal dya, kasi flying kick ja.. hihihi..

merata tempat kami p la..
bangga cek dgn prof ho ney..
bnyk bnda dya brief dkt cek, 
sbb apa dya brief mcm2?
sbb cek dok ikt dya ja.. 
dya p cna cek ikt, dya p cney cek ikt..
untung cek habaq hg.. 
x rugi pon x jln dgn kawan2.. hikhikhik

haa.. ney lalink cek..
kami jln sma2..
sbb cara org len x sma dgn kehendak kami..
kami dpt la nek subway kn kt cna..
laju berdesuppp.... 
tau2 dh smpai ja..
xdan cek nk feel mcm nek komuter kt KL 2 ha.. :)

xreti dh la nk cerita apa..
cuma nk bgtau development kt kota singa ney..
superbb hebat!!!
Malaysia, pliz open your eyes & mind..
see what happen around us..
pliz, think out of box okeyh!!

hampa tgk la serba sikit gambr2 ney..
ad gmbr kawan2 n tempat2 yang cek p.. 
njoy the foto okeyh..

ney tempat wajib..
kalu x, xsmpai la kota singa

kawan-kawan cek ney.. ramai kan.. 
will miss all of u. :)

tinggi kan bangunan dya..
ney financial building. 

dah la, banyak sgt gmbr pon xbest..
ney last pict kami dgn en rahim..
:)

GREAT DEVELOPMENT KOTA SINGA!!

^^dadidu^^

31.5.2012

assalamualaikum..

31 May 2012
tiada rasa untuk ku hari ini..

feel really lost..
:(

^^dadidu^^

insan yang dirindui

as salam..
mari cek bgtau hampa..
post kali ney cek xmo ckap bnyk..
cek nk buh gmbaq ja..
gmbaq insan-insan yang cek rindui saat ini..

sumpah!! cek rindu gila dgn depa suma ney..
jgn tanya pasai apa cek rindu..
jom tgk.. sapa cek rindu!!

ini nyawa cek..
yang pakai serba HIJAU ok..
my  super MAK

ney abg cik rayyan.
yg selalu gaduh dgn mak jang..
rindunya... :')

ok.. ney sahabat cek..
sungguh aku rindu dgn hg weh..
tp aku xmampu.. :'(

budak tecik ney pon cek rindu..
lamanya xjmpa adk kn..
tunggu mak jang balik okeyh sayang...

haaa... ney si demox ok.
rindu kot dkt dya..
asik dok jauh ja dari dya..
cek rindu la dkt hg... :)
moga bersatu.. 

cukup dh kot.. 
lagi banyak cek bubuh.
nanti jadi album gmbr pulak kn..
insan2 yang disayangi..
walopon xda gmbr kt cney..
hampa semua ada dlm hati..
biar cek sorg ja tau sapa cek rindu..

^^dadidu^^